welcome...

Thursday, July 1, 2010

Kata- kata motivasi..

Sejak kecil hidup aku dikelilingi 'motivasi'...
kalau kat umah mmg xleh nk elak lah...
tiap ari ade jer kate2 hikmat dr dad..
tp budak kecik kisah plak perkara2 cmtu..
yg igt bangun pagi..mkn cpt2..pastu main lompat2 kt luar umah..
balik umah bile dh kne jerit...

Dh masuk sekolah...cikgu pulak ganti..
ingat lagi masa nk amik PTS (Penilaian Tahap Satu)..
rase mcm 'exam' besar2 tau..
siap ada program motivasi..
umur baru 9 tahun..
byk mana lah nk fhm apa yg penceramah tu ckp..
ade aku kisah....

kehidupan aku terus menerus dihidangkan motivasi..
time UPSR jgn nk kte la...mcm2 program kne ikut..
motivasi sane sini...
ade sekali daddy xkasi ikut program motivasi tu..
sebab...
xde peningkatan langsung...cmtu gak..
insaf time program..lepas tu xigt dh..
wat perangai lame...

naik sekolah menengah..
honeymoon time form 1 jer la..
start form 2 & 3.. bermula lah program motivasi lagi..
terima jelah..
time nie cm dh sedar skit2..
tp still wt perangai lagi..
malasnya nk belajo2 nie..
dh nak exam pon still xdok kelas..
ade latihan ping pong..
huhu..
sukan tu lg penting rase nya time tu..
homework nth ke mane..sbb bz sgt dgn letihan tu..
konon nk wakil malaysia..
hahaha..

Tapi cm menyesal ckit la x blajo btul2..
result cukup2 jer..
kwn2 lain hebat2 belake..salah siapa????
motivasi dh bagi dh..
tu msti ade...
SPM..menggerunkan..tapi aku cmtu gak..
msti asyik kuar kelas..
sbb sukan tu la..
aku suka..sgt suka..
dari masuk kelas duduk kt meja dengar cikgu mengajar..
akibatnya..
result tarak ok..
Penyesalan yg tiada gunanya..
kata2 motivasi dr daddy
"klu nak menyesal,menyesal skrg..klu result dh dpt..xyah nak kte menyesal bagai..xdpt ubah apa2"
time tu aku dengar je la..
xamik serius..

Dh masuk UITM nie..
dh x same cm kt sekolah2 dulu...ade cikgu mrh2 bila mls..
pandai2 ko sendiri nk berjaya ke tak..
barulah aku sedar betapa berharganya..nasihat..tengkingan...herdikan..motivasi2..
yg di beri dulu...
ade sebab mereka wt cmtu..
dh besar kne berdikari..
xde sape nk kisah lg..klu mls terlingkup lah sendiri..
kena sendiri bg motivasi kt diri.
bila down kne la cari2 kwn2..
xpon senyap sorg2..
dh duk sorg2 baru la terfikir sbb ape n mengape motivasi tu perlu..
kate2 motivasi la dpt mengingatkan diri yg terleka & tercuai...
aku mmg sgt2 perlukan kate2 motivasi supaye lebih knl diri..hargai diri..

p/s: teruskanlah....








0 comments:

Post a Comment